JellyPages.com

April 17, 2011

meaninglesss

know what , aku terfikir , macam mana aku nak hidup in the future . time aku dah kena mula jaga diri sendiri . aku sememangnya tak dilahirkan berdikari . aku macam lemah . tak , aku tak lemah . kau lemah . eh bukan , aku lemah . fine , aku lemah . the thing is, aku rasa aku perlu "someone" untuk bagitau jalan mana aku patut pilih . mana aku patut pergi , apa yang aku kena elakkan, apa aku kena buat .

aku macam sesat kadang2 . aku ikot je siapa2 , aku redah je mana2 , then, after buat , aku fikir balik and aku rasa bodoh . aku rasa sial , aku rasa shit . mungkin sekarang aku ada parents , mybe dorang ada untuk tunjukkan aku jalan , tapi sampai bila ? one day , dorang akan lepaskan aku , dorang akan biar aku buat apa aku nak buat , dorang akan biar aku fikir sendiri . bila aku fikir2 balik , aku takut . aku belum tahu dunia sebenar dan aku rasa aku taknak tahu pun. kadang2 , aku pernah rasa tak sabar2 nak kenal dunia ni, belajar berdikari dan jauh dari ibubapa , aku boleh buat apa aku nak . bebas . benda yang paling aku suka . bebas . tapi , somehow, kadang2 aku rasa takut bila aku bebas .

aku takut aku pilih jalan yang salah . aku takut nanti aku dah tak kenal erti "suci" or aku lupa diri, aku lupa tuhan , aku lupa family, aku lupa aku akan mati, aku lupa everything . huh . apa akan aku jadi nanti ? sampah sarap atau emas? aku takut jugak bila fikir2 balik . ada banyak lagi benda yang aku akan belajar dan banyak lagi benda aku kena tahu . bnyk lagi pengalaman , penyesalan, perpisahan , yang aku kena hadapai. kalau aku hidup lama lah.

anyway , 10 tahun akan datang, aku harap aku adalah perempuan yang having fun , outgoing , pandai , still ada dara , tahu berfikir dgn bijak, tidak bergantung pada lelaki, dan mempunyai masa depan yang cerah . dan aku harap masyarakat recpect aku .

p/s : pernah tak korang rasa macam tuhan dah gelapkan hati korang?

0 budak maen batu serembang: