JellyPages.com

April 19, 2011

biar bersahabat


  AWAK
          
hari ini air mata awak menitis kerana saya..semalam pun sama..kerlmarin begitu juga..maafkan saya awak..kerana dah menghadiahkan luka..dah mencarikkan derita..di hati awak..

walau sejuta kemaafan saya pinta..walau saya merayu hiba..saya tetap tak dapat mengubati hati awak yang lara..saya tak dapat kembalikan senyuman seperti sediakala..oleh itu...tiada apa yang mampu saya ucapkan lagi..cuma saya mohon kemaafan dari tulusnya hati..
kita berteman tak saya jangka..kita berkawan tak pernah saya fikirkan sebelumnya..yang nyata..awak sudah mencuri secebis hati..tanpa sedari..awak istimewa di hati saya..teman suka dan duka..tapi..bila awak menyatakan rasa hati..menyatakan awak menyintai..saya terdiam tanpa kata..saya..tak salahkan awak..tak pernha salahkan awak..mungkin salah saya kerana kita kerap bertemu..lantas mewujudkan mimpi indah di hati awak..

sejuta terima kasih saya ucapkan..sebab awak sudi menyayangi..tapi..bila setiap hari awak berkata betapa awak mengasihi..semakin hari saya takut sendiri..sebab saya tak mampu nak balas rasa hati awak..benar saya menyayangi..benar saya mengasihi..saya tak nafikannya..tapi..cuma sekadar teman bicara...awak kawan..awaklah teman..namun..tak terluah dari bicara..sebab saya tahu..apa saja jawapannya..apa saja pengertiannya..awak akan terluka..di suatu masa..

berulang kali saya menyatakan..berhenti dari terus menyayangi..kerana ..sekuat mana awak mencuba..semakin awak kan terluka..dan hari ini..ternyata..benar..kenyataan itu amat memeritkan..kenyataan itu terpaksa awak hadapi..dan saya sedih melihat awak jadi begini..maafkan saya awak..maafkan saya...
kalaulah masa boleh saya undur semula..saya akan pastikan saya tak akan berada dalam di sisi..sebab kehadiran saya hanya membuat orang lain berduka..

awak pernah bertanya..mengapa sedikitpun di hati saya tak pernah wujud cinta?terlalu hinakah cinta awak..tidak awak..cinta tak pernah hina..tapi..saya dah nyatakan..saya tak mampu balas cinta awak..bagi saya..sekali saya menyatakan cinta pada seseorang..biarlah abadi selamanya..cinta bukan untuk di ungkapkan sentiasa..dan cinta saya milik dia..mungkin awak akan terus terluka dengan pernyataan saya..tapi itulah hakikatnya yang perlu awak tahu..sejak dulu...dan..awak terlambat menakluk waktu..malahan..terlalu lambat...

awak juga pernah bertanya..bagaimana nak menghilangkan rasa cinta di hati..jujurnya..saya tak tahu..yang saya tahu..saya perlu pergi dari hidup awak..saya perlu berlalu..mungkin dengan cara ini mudah utk awak melupakan..meskipun perit pada permulaan..tapi..akan berbuahkan kebahagiaan...tapi..awak tak mahu saya pergi..namun..jika saya tak pergi..bagaimana lagi awak nak meyakinkan diri awak mampu teruskan hidup..tanpa saya..sekiranya setiap saat saya berada depan mata..setiap detik kita bertikam kata?

walau apapun jadi..walau apapun status saya..saya tetap mengasihi awak sebagai teman..sebagai kawan..ianya takkan pernah berubah..walau saya tak lagi di sisi..saya tetap mendoakan kebahagiaan..kesejahteraan awak..dan mudah-mudahan awak bertemu cinta yang lebih menghargai awak nanti..bukalah mata..bukalah jiwa..untuk cinta di luar sana..awaklah teman terbaik yang pernah saya ada..

walau awak dah jemu ungkapan kemaafan..tapi..saya tetap memohon maaf..atas semuanya..atas keterlanjuran bicara hingga buat awak begini rupa..andai ini harga yang harus saya bayar..izinkan saya pergi..dari terus menyakiti..tapi perlu awak ingat satu perkara..awak tetap sahabat saya..tak kira apa saja kata mereka!

0 budak maen batu serembang: