JellyPages.com

May 29, 2011

Easy to Forgive, Hard to Forget.




its have been 2 days which i am not myself.
saya dah menjadi seorang yang bukan orang
bila terpaksa telan hakikat yang sememangnya pahit nak telan . tapi dah ini memang hakikatnya. what should i do? ( sambil nges depan cermin )
yes . . aku kena terima jugak macam mana pun kan. aku dah tak mampu berfikir dengan betul sekarang ni. aku asyik nak marah semua orang d sekeliling aku. aku tak mampu jugak nak telan sesuap nasi. aku tak mampu nak minum setitis air. ye. korang akan kata aku bodoh bila aku jadi macam ni. why should torture yourself ?
this is not im torturing myself. ntah. aku tak tahu. ye. aku tak tahu. dan aku pun tak nak tahu kenapa aku jadi macam ni .
aku nak cuba tunjuk yang aku bukan lemah, supaya takde lagi orang nak kesian kan aku. kesian kan aku yang menyebabkan aku lagi sengsara .

untuk awak di sana,

terima kasih sebab sudi mempermainkan hati saya selama ni . .

thanks sebab tipu saya selama ni dalam perhubungan nie . bodoh kan saya sebab terlalu percaya dan sayang kat awak. maafkan saya . .
thanks jugak sebab sudi pinjamkan hati awak sementara untuk saya ni.
 thankz jugak sebab mengakui kesilapan awak pada saya . mungkin semakin lama awak rahsiakan, semakin bodoh saya ni. semakin bodoh sebab percaya kat awak yang saya sangkakan awak la orang pertama yang menyayangi saya dan menjaga hati saya. even sangat sukar nak terima realiti niee . tapi sampai bila nak hidup dalam tipu . .

saya tau saya macam paksa awak kan dalam hal macam tu, tapi sebenarnya tak. saya cuma nak awak tau, siapa awak sebenarnya dalam hati saya. saya tak boleh terima tanpa solid reason . awak cakap. awak nak kembali ke  exciting and gemilang waktu berkawan dulu? tapi saya rasa kita dari dulu sampai sekarang memamg macam ni la cara kita kan. memang macam ni la apa kita buat dari dulu. saya takde  rasa berbeza pun. mungkin awak yang rasakan mungkin ada kurangnya sesuatu antara kita. tapi boleh tak awak jelas kat saya apa yang sesuatu itu?

adakah saya maseh di hati awak ?
adakah awak mmpermainkan hati saya dgn segaja ?
awak tak kesian kan saya ker ?? jwablahh awak ..

 saya dah tak larat nak menangis, saya tau awak tak suka saya menangis, tapi sebab awak lah saya menangis. saya perlukan penjelasaan lagi. saya mungkin akan kata saya tak kisah apa jadi tapi sebenarnya saya ambil kisah. saya tau bukan salah awak. mungkin ada salahnya kita berdua selama ni yang masing masing tak sedar.
mungkin selama ni saya selalu menunjukkan sangat sayang dan cinta kat awak kan. selama ni, saya memang jenis luahkan terus apa saya rasa. sampai awak rasa hilangnya manis dalam bercinta ni. yerr memang salah saya ..

maafkan saya jugak sebab buatkan awak derita kerana tipu diri dan perasaan awak sendiri. yerr , saya bersalah  jugak sebab saya yang sayang awak. awak tak sayang saya kan. semoga hidup awak lebih baik dengan tanpa adanya saya dalam hidup awak kan. saya pasti awak mungkin boleh berjaya tanpa saya sebagai halangan untuk awak kan.semoga Allah swt berkati hidup awak selama lamanya. inysyaAllah . .

awak berharap supaya kita dapat jadi kawan kan. i hope so. but i don't know am i able to act like a friend to u..  sudah jelas lagi tertulis, sudah jelas jugak awak describe saya di penulisan awak. bahawa saya akan cuma menjadi seorang sahabat yang baik untuk awak. terima kasih jugak sebab awak tak membuang saya terus dari hidup awak,

saya akan tetap sayangkan awak walau macam mana pun.

i dont care if u got other person or not. itu hak awak sekarang kan. :) saya sudah tidak ada hak untuk awak lagi.
seribu kemaafan andai diri ini ada membuat salah silap dengan awak. dan sejuta terima kasih sebab sudi mengindahkan hidup saya selama  ini. saya dah kenal awak lamer jadi harap kita tak akan bermusuh..

untuk seseorang yang baru saja menjadi kawan saya beberape hari lepas, terima kasih dan minta maaf banyak sangat sangat kat awak. ~ thanks for calling me to comfort me semalam. kawan kawan aku pun takde yang nak telefon aku sangat. but she who is an outsider willingly to try to make me laugh when i am crying like hell ..
mungkin salah saya sebab terlebih menyayangi awak. salah saya yang tak faham kehendak awak. salah saya jugak sebab tak terima hakikat.

tapi itulah hakikat. hakikatnya saya masih sayangkan awak sebagaimana dahulu, baik dahulu, baik sekarang. awak lah sahabat, awak lah jugak insan yang tetap dalam hati saya sebagai orang yang pertama ketuk dan saya masih simpan awak dalam hati ini. jadi kenapa perlu saya terima awak sebagai sahabat kembali andai awak dah memang sahabat dan teman istimewa saya selama ni?.

untuk awak . .
i am easy to forgive u but yes, its  hard to forget about u.
i try my best to change myself to a better person .
InsyaAllah . .

and I will never let any other man to knock my heart anymore.

cukuplah sekali ni je aku nak rasa pedihnya hati .
sebab aku tau kalo orang itu ketuk untuk masuk. pasti orang itu tetap nak keluar juga dari hati ini.

2 budak maen batu serembang:

Gadis Kecil said...

jom follow ramai ramai

cha said...

like this one ... ermm ... biaselah lelaki bila dh jumpa yg lain mcm2 alasan utk tglkan kita