JellyPages.com

May 25, 2011

SAHABAT dan CINTA - Andai SAHABAT itu PENTING,kenapa harus LAFAZKAN CINTA??


Amaran :: 

Entry mungkin agak pepanjang gituuu lol .. kalau sudi baca sila teruskan .. tapi klu wase malas nop bace . sokbeng nebeng bace lahh . . ahahahhahaa !! mood happy biase dohh . .

dah lamerr tak update blog nie .. dah berhabuk tahap kritikal dah nie wehh .. ahahahhaa . macam2 masalah jugok ada trek niee . tapi pekara yang paling TERBAEK arinie ialah bila aku dah mule berbaek dengan mama aku . ahahaha !! kes pagi tadi jer mintak duit nak beli topup . prghhh dengan muka tak maluu tuhh aku mintak . buat2 merajuk konon . . porahhh last2 aku cari jugak mama aku .. hikhikhikk !! maluu sudahhh . . hapy hapy . . dah baek dari demam campak . prghh akhir nyee aku kembali jadi hypeaktf . huang3 ..
jap jap . .comey dop aku bila pakai bajuu kurung ?? ahahahhaa . aku tahu mesti comell orppp . acisshh angkat ekor sendiri . pic terbaru tuhh . bukan senang nop tgok cik ROHAFATTIN niee pakai baju kurung tau .. siapa hok bulehh tengok tuhh kire beruntung lah wehhh . . ahahahahaha .Huh !!
 tobak lamer sungguh dop update . niee kes laptop aku r nie benggong selalu hack ! kena sepak terajang baru okehh . ahahahhaaa . nop online pon susoh . . sal dop tahu masalah sekeliling aku yg sedang terjadi . hhmmm adek aku si aeen cubby ada masalah sal lagu kat blog dia tuhh . tapi aku dah ajar dah .. entah dapat ker tak tauuu . nie satu lagi perihal . . tetibee jeles lak aku tgok blog nick ibnor hafiz tuhh . prghhh dah majuu lah pulop blog dyee tuhh . btw bagus lah tuhh bila dia pandai buat bijopp kat blog dia .. ahahahhahaa .. btw thanks for kfc tuhh walaupun aku mintak pampasan mcd tapi bulehh kfc . terbaekk r .. apabila janji di kotakan .. hikhikhikk !! ( kembang hidung apitz betorr . Huh !! ahahahahaa ) lekk r . . gurauu jer .

tuan nye blog bolok serokk tuhh . dop aci nguh lawan guru nie !!
tapi arini aku update bukan sebab nok story sal budop nie tapi nok story about feel aku di antara cinta dan sahabat ( acehhh acehhh aku speakin tuh . natang nguhh . Huh ! ahahahhaa ) ..
Mungkin dalam hari yang agak panas dan angin yang samar-samar berbuai membuat hati aku sedikit kencang begitu .. Yang pasti .. airmata gugur lagi .. Arhh !! aku kembali emosi .. aku tak suka bila aku depressed .. Jiwa sakit lahh wehh !!

Aku bukanlah sufi .. cuma aku menagih cinta sejati .. turuti janji yang terpatri .. tuntuti harapan yang diberi .. kerana hati aku hanya sebesar zarah .. dan kerana harapan itu buat diriku sukar menerima keadaan ini ..

Ok .. sekian mukadimah yang tak berapa nak extream .. Siapa pedulik kan?? Ada yang akan cakap .. " Pedehal pulak mg nangis ?? ape aku kisah ?? lantak mg lahh wehh .." Wehh .. sadis gila .. aku bukan mintak simpati dow .. aku just .. huh !! entah .. tetibe rase tak mampu nak bercakap kerana rasekan perasaan niee .. ( memang pon..sebab kau menaip sekarang ni . . iskk )

Kenapa tajuk entry begitu ?? Entah .. cuma terfikir something .. ada terbaca dalam satu blog nie mengenai sahabat dan cinta .. Benda yang sering membelenggu diri .. Andai ditanya mahu memilih sahabat atau kekasih .. Jawapan mungkin lebih kepada PERSAHABATAN .. CINTA boleh cari .. SAHABAT sukar dicari ganti .. Tanya aku lak ?? aku mgkin akan pilih kedua-duanya .. Masing-masing adalah nyawa aku stakat niee lah wehh .. Kekasih adalah tempat aku bersandar .. Bahunya memberi 1001 ketenangan kepada aku .. Sahabat pulak adalah tempat aku bercerita segala suka duka lara .. cewahhh . bijop aku orp orp .. ahahahaa !!

Persahabatan dan Percintaan adalah teman baik dalam kehidupan .. Mungkin tidak sempurna andai dua sisi ini tidak ada dalam kehidupan seseorang itu ..


"Jangan tinggalkan orang yang kita sayang untuk orang yang kita suka .. kerana orang yang kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yang mereka sayang .. jangan cuba dapatkan apa yang kita sayang tapi sayanglah dengan apa yang kita ada .."

Mungkin kamu sudah terbiasa dengan ungkapan diatas ni .. " SAYANGLAH dengan apa yang kita ada . ." itu merujuk kepada sesuatu yang berlainan .. FAMILY dan untuk diri aku niee .. yang  aku sayang sekarang ni .. keluarga aku dan tentunya seseorang yang masih melekat dihati walaupun dia dah arwah ! YES .. aku ada diorang jerr . Tak mungkin aku mampu kehilangan kedua-duanya ..


❤ PERCINTAAN ❤

Percintaan mampu mengubah seseorang menjadi seorang yang drastik dan obsessi terhadap perasaan .. Sesungguhnya CINTA itu adalah kurniaan ALLAH SWT yang paling suci .. Jiwa seorang pencinta adalah sangat lembut .. Kita sentiasa ingin jadikan yang terbaik untuk orang yang kita cinta .. Kita selalu ingin nampak SEMPURNA depan mata dia .. Dan kita selalu mengharapkan sesuatu dalam hubungan tu .. KEKAL dan KEKAL dan KEKAL .. tak ada manusia yang ingin berpisah andai ada kenangan TERMANIS dalam sesuatu HUBUNGAN itu .. Kenangan itu dicipta bersama .. Bukan seorang diri .. atas dasar apa kenangan itu tercipta ..?? YA !! Cinta dan kasih sayang antara dua insan ..

 PERSAHABATAN 

Persahabatan adalah suatu ikatan hubungan yang agak erat .. Sahabat adalah belahan jiwa kita yang lain .. Sahabatlah tempat mengadu segala hal .. Persahabatan yang terjalin juga atas dasar keikhlasan dan kasih sayang antara pelbagai jenis manusia .. Sahabat itu selalu ada ketika kita memerlukan .. Kadang kita lagi selesa bercerita dengan sahabat dari kekasih sendiri .. Kenapa?? Sebab kekasih ini ada dasar cemburu dia .. Mungkin ada cerita yang buat dia terguris .. dengan sahabat .. anything kita boleh cakap .. Cakaplah sekasar mana .. sahabat lebih memahami kita .. Mungkin mereka dahulu yang mengenali kita .. Sahabat lebih mengenali kita dari sang kekasih ..


Memang . . Sang kekasih akan terguris andai pasangan mengangkat sahabat paling terpenting !! Dalam situasi sebegitukekasih wajar menghormati situasi macam tu .. memang sakit kalau terlalu harapkan tumpuan terus diberikan tetapi akhirnya hampa .. Fahamilah yang CINTA itu adalah BERTOLAK ANSUR .. MEMAHAMI .. dan MENGHORMATI .. okehh .

Persahabatan itu perkongsian hidup suka dan duka .. 
Percintaan itu pula suatu luahan rasa dan perasaan ..

Dua faktor ini berbeza .. mungkin ..



Cuma remind dalam diri untuk kekuatan sesuatu hubungan .. BERCINTA ITU HARUS BERSAHABAT dan BERSAHABAT TIDAK SEMESTINYA BERCINTA .. tapi kenapa aku harus simpan rase tuhhh . Oohhh tidak !! jangan timbulkan perasaan tuhh . klu sahabat biarlah ia kekal sebagai kawan . . kadang2 bila teringat sesuatu pekara yang pernah sahabat kita buat . . msti kita senyum sorang2 kan .. ahahhaaa ! cam aku terase 2,3ari nie ..

Mungkin kadang kita takut andai pasangan jatuh cinta dengan sahabat sendiri .. Tetapi percayalah .. ANDAI ikhlas CINTA itu .. dia akan CINTAKAN kamu saja .. Mungkin kamu yang terakhir dalam hatinya .. tapi kamulah juga yang PENTING dalam hidupnya ..

p/s :: masehhh cuba memahami dan tidak terlalu terasa dengan persahabatan sidia .. Perasaan sidia lebih penting sekarang dan janganlah hanya BERCINTA dengan DIRINYA .. tetapi  BERCINTALAH dengan KEHIDUPANNYA juga .. Semoga aku ambil iktibar dari apa yang berlakuu di sekeliling aku sekarang niee :)


bubyee . . kitee jumpe d lain next update okehh . . lebiuu :)

1 budak maen batu serembang:

Unknown said...

folow folow . .