JellyPages.com

October 13, 2011

buleh nape klu mu CURANG ?


Entry aku kali nie aku tujukan untuk lelaki lelaki yang sangat suka dengan sifat curang tuhh .
Isu curang dalam kehidupan memang selalu ada.. Tak boleh nak lari dah. Kalau tak hadapinya sendiri pun, dengar dan perhati pengalaman orang lain ... Kes curang dalam hubungan kekasih tak derr lahh berat mana sangat pun nak d bandingkan dengan kes curang dalam sebuah perkahwinan ..
dah terang terang kau tuhh dah ada perempuan lain then kau nak cover lagi buat apa ??
kenapa perlu curang ?? kalau rasa dah taknak dekat perempuan tuhh just terus terang jerr ..kan senang nanti takdehh istilah curang curang nie .. mungkin ada yang boleh maafkan ..dan ada juga yang langsung tak nak maafkan ..itu terpulang pada individu tuhh sebab cinta kita tuhh dah di khianati ..so paham2 la yerr sapa yang pernah curang tuhh ..

sebelum apa2 pun terjadi korang cari la punca dulu..
kenapa dia curang ??? ada sebab kan..
mungkin juga kurang perhatian dari korang jugak ..
tak pun saja cari pasal so memang nak kena lempang kalau saja2 cari pasal niee ..
kiranya korang kena tahu macam mana dia boleh sampai curang tuhh ..
kalau boleh dengar lahhh penjelasan dia dulu ..
tapi kalau aku memang rasa nak angkat kaki jerr..huhhhuuu

aku pernah kot ada pengalaman dapat lelaki curang nie ..bila dah kantoi dok merayu rayu ..siap melutut bagai nak rakk .. menanges berjanji macam macam tapi aku jerr yang KURANG PANDAI ( yelahh aku kan bodohh .. ahahaha !! ) sebab still bagi peluang .. akhirnyaaa, yang bodoh bagi peluang niee lah jugak yang kecewa .. puiihhh !!

bagi aku lahh kan,kalau perangai tu dah semulajadi playboy,sampai tua bangka pun kau tetap akan playboy ...kalau rasa nak berubah,sekarang pun kau boleh berubahkan ..lagi satu umur tu makin meningkat and bawak bawak la berfikiran matang sikit ..nie perangai macam budak budak .. haishhh... * psstt lelaki memang lambat matang eyh ??

mesti ada yang baca blog aku nie akan cakap "perempuan pun ada jugak yang curang ..jangan nak nampak lelaki jerr yang curang"..
tuhh memang aku tak menafikanlah ..ada jugak perempuan yang curang .. yang dok menggatal tapi aku sebagai perempuan aku cakap lahh pasal lelaki sebab aku dah pernah kena ..bila dah terkena memang sakit sangat sangat so bila dah pernah terkena memang aku akan lebih berhati hati lepas niee lah wehh .. kenapa korang terasa kew ? ahahhaa tapi persoalannya kenapa kita bahagia bila berlaku curang pada pasangan tetapi mengamuk bagai orang hilang akal apabila pasangan berlaku curang kepada kita ?? ( huhuhu .. cube fikir )

Kadang-kadang rasa gembira bila tengok orang lain couple .. kadang-kadang cemburu pun ada tapi dulu .. but dah ade insan tersayang dah tuhhh .. sesungguhnya dapat berkongsi kasih sayang adalah perkara yang paling membahagiakan tapi dalam menempuh saat manis itu, bukannya semua kebahagiaan itu datang tanpa sebarang cabaran ..dan ada juga kebahagiaan yang tak berkekalan ... begitulah lumrah dan jangan disangka panas sehingga petang kerana hujan boleh datang dengan tanpa diundang..kadang-kadang manusia sanggup meninggalkan semuanya kerana cinta, tapi berbaloi kew ?? ( so fikir2 lah sendiri ekk .. ahahaaa !! )

Apa  yang dapat kita lihat sekarang di Malaysia, punca perceraian d kalangan suami isteri dan keretakan dalam perhubungan pasangan kekasih adalah kerana sikap curang lahh wehh ... kecurangan niee biasalah terjadi lebih-lebih lagi dikalangan pengamal cinta beruk. yelahh beruk mana lahh pandai ada suami isteri.. asal nampak jerr beruk mana yang berkenan tuhh melintass terus on ( ahahaahahha !! ) sebab tuhh ada lirik lagu yang berkata mengapa bercinta andainya tak setia .. sejujurnya aku memang takde masa nak curang dan tak terlintas langsung,ok dengar kalau aku dah cukup bahagia dengan dia kenapa perlu aku carik kebahagiaan lain kan ??
.
CINTA YANG HADIR DENGAN SENDIRI ADALAH CINTA HAKIKI YANG PASTI AKAN DIMILIKI..
CINTA YANG TELAH PERGI BIAR LAH IA BERLALU KERANA ITU BUKAN CINTA YANG AZALI

P/S : Kita kadangkala akan menangisi kecurangan seseorang itu .
Persoalannya, perlukah kita melakukan sedemikian rupa ?
Jawapan aku mudah sahaja, terpulang pada diri .


1 budak maen batu serembang:

Gadis Kecil said...

dok kan tengok jer ? follow lah .. pastuhh komen