JellyPages.com

September 9, 2011

betul ker ?




WARNING SEBAB ENTRY NIE PANJANG . .


betul ke jodoh kita?

  • orang kata,kalau kita kapel dengan orang tu,tu lah jodoh kita even dah clash,betul ke ?
  • orang kata,kalau berselisih dengan seorang yang berlainan jantina ,pastu tetiba hati dia ni rasa macam ada raaaaaaa orang kelantan kata..tuh ke jodoh kita ?
  • orang kata, kalau dia cuba pikat atuk kita,ehhh . . salah !! pikat parents kita tuh lah jodoh kita ? betul ke ?
  • tapi kalau aku kata,orang tuh senyum kat kita,dia lah jodoh kita . . tapi kalau monyet senyum kat kita ? sila jawab,sila jawab. ahahaaa ;)

tiada siapa yang sempurna d dunia nie . tipu lah klu ada orang mengaku yang dye tuhh sempurna dari segala sudut . pasti d kalangan kita memiliki kelemahan serta keburukan tertentu . bagi dye yang sedia menjadi teman hidup kita , dye tidak perlu menyimpan rahsia kelemahannye dan bersedia memberitahu kita . yerr ! memang bukan senang nak mengaku kelemahan serta mengakui kelemahan d hadapan kekasih . ahahaa cam aku jugak but now si dye dah tahu kelemahan aku . ahahaha kantoi sudahh .

dye tak kisah sebenarnye apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama . sikap jujur camnie lah yang d pamerkan oleh dye dapat menarik aty kita . kejujuran bukan perkara yang boleh d lakonkan okeh sebab kita sendiri akan dapat mengesyaki sesuatu apabila dye menipu kita . orang tua2 cakap .. selagi kejujuran bertakhta d atynya , insyllah kebahagiaan menjadi milik kita . so apabila bab2 berjauhan nie confrem kejujuran akan menjadi faktor penting untuk sesuatu hubungan . apabila dye tidak jujur , sukar baginya untuk mengelak daripada berlaku curang kepada kita . apabila dye jujur , semakin hangat lagi hubungn cinta nie . kejujuran d sulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati  . cececeeeewahh pandai nye aku . ahahaha . jadi , dyelah sebaik-baik pilihan kita .

apapun kisah silam yang pernah kita lakukan , dye tidak akan ambek perduli . but kata orang ' barang yang lamer jangan d kenang2 lah sangat . tutup buku lamer and then buka buku baru ' . . mungkin dye tahu perpisahan dengan bekas kekasih kita . dye jugak tidak mengambil kisah siapa kita sebelum nie . yang penting siapa kita sekarang . biarpun dye tahu kisah kita yang lalu . yang harus dye perlu tahu yang kita adalah milik nya kini . dye jugak sedia berkongsi kisah silam nye , tidak perlu menyimpan rahsia apabila sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita . .

sememang nye setiap orang mempunyai rahsia tersendiri . adakalanya rahsia perlu d kongsi untuk mengurangkan beban yang d tanggung . apabila kita mempunyai rahsia dan ingin d kongsikan pada kekasih mybe kita terfikirkan , adakah rahsia kita nie selamat ker duk kat tangan dye ?  bagi mereka yang berjodoh , sifat saling percaya mempercayai harus timbul dari dalam aty nurani mereka . prghh baru shok geng ! ahahaha . bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran . insyllah akan bahagialah sabahat d masa akan datang . .


bagi pasangan yang berjodoh , dye mestilah memahami diri pasangan nya . semasa kita sakit dye bawak kita ker klinik . semasa kita berduka , dye menjadi penghibur .apabila kita mengalami kesusahan , dye menjadi pembantu . d kala kita sedang berleter , dye menjadi pendengar . ahahahhaa nakal kan . tapi tuhh lah hakikat nye . dye selalu bersama kita d dalam sebarang situasi . tidak kira lah kita sedang gembira ataupun berduka sebab dye sentiasa ada untuk kita . dye jugak bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan . kata orang ' lidah sendiri lagi tergigit , inikan pulak suami isteri ' . . pepatah nie sesuai jugak buat pasangan couple2 oke not for suami isteri jelah wehh . apabila dye sentiasa bersama dengan kita melalui hidup niee d kala suka dan duka , d saat senang mahupun susah . . insyllah dyelah calon yang sesuai untuk menjadi pasangan hidup kita d dunia mahupun d akhirat :)

dengarlah kata hati . kadangkala , manusia d kurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui serta memahami perasaan pasangannya . dengan deria batin ini jugak kita dapat salin tahu perasaan masing-masing . kita dan dye jugak dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tetentu . apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita , tanyalah sekali lagi . . adakah ia d takdirkan untuk kita ? dengarlah kata aty dan buatlah pilihan dengan betul . serahlah segalanye pada ketentuan yang maha berkuasa ..

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan ?

p/s : tuhh d tangan yang maha esa . jadi aku sebagai hambanye hanya mampu merancang dan hanya dye yang berkuasa mampu mentukannyaa . so sampai sini jer entry aku arinii . nop tidor fulopp . ngtuk molekk nie . ahahaha bubye <3


0 budak maen batu serembang: