JellyPages.com

April 27, 2011

serabut nyee !

                                                      


 HAPPY BIRTHDAY TO ME ..
HAPPY BIRTHDAY TO ME ..
HAPPY BIRTHDAY .. HAPPY BIRTHDAY ..
HAPPY BIRTHDAY TO ME ..
26 APRIL 2011 ..
 
 Assalamualaikum pada pembaca saya !
 
First blogger aku dah bertukar wajah ..  music box pon dah ceria kit .. hik3 . . yelah dah masuk umur 22 !
Boleh saya luahkan tak perasaan saya dalam alam maya ni ?? menaip semasa kepala sebegini sangat baik.. sebab kepala rasa nak burst tengah2 petang ni.. SERIOUS !! jadi, izinkan saya taip apa yg saya rasa, apa yang selama ni saya pendam, dan kejadian pagi ni yang saya sangat2 tension fikir time semua orang tengah sibuk kerje ni.. so, sy minta maaf klu ada yg terasa, kecik hati or sebagainya .. sy minta maaf awal2.. saya cuma taip apa yang saya lalui, tak ada kaitan dgn menunjuk or perasan dan sebagainya .. ini cuma perasaan saya.. ok, perasaan saya..

Saya mengaku, saya pernah bercinta,banyak kali saya mencuba .. hehe..sampai hari ni saya belum tahu sebabnya kenapa saya belom jumpa CINTA SEJATI saya .. saat tu, hati ni diri ni sepertinya memberontak, nak tau sebabnya, why ?? kenapa jadi macam ni .. sekarang, mungkin saya dah lupa tragedi yang pernah terjadi dahulu dan jadikan nye pgajaran.. jadi selama tempoh saya menunggu jawapan, dalam tempoh '' I'm waiting '' tu, sampai ke satu tahap sekarang, hari ini saya sendiri tak tahu bila hati ini dah pulih dan saat '' I'm waiting '' yang dahulunya saya tunggu tu entah bila saya lupakan semua tu.. mungkin saya dah belajar terima takdir perkara tu dalam hidup ni.. :)
dalam tempoh yang lamer ni, macam - macam yang berlaku dalam hidup gadis jalanan .. iaitu aku !!. semuanya ujian dari Dia.. ada suka, ada duka yang terjadi.. tentang diri sendiri, keluarga, kawan, pelajaran.. mungkin ni tempoh ujian dari Dia, uji diri ni... tempoh yang terlalu pendek ni mengubah 'corak' hidup diri sekarang..
emosi dalam tempoh setengah abad, tak terkawal, more to emotional.. entahlah, kadang2 ok, kadang2 ko.. mungkin sebab effect apa yang berlaku ni.. terlalu panjang kalau di ceritakan sebab dah lama juga tak update tentang kisah PERCINTAAN kan.. ada yang peka perubahan diri ni, terutama kawan disekeliling dan family.. saya minta maaf kalau susahkan korang.. dan berterima kasih sebab ada saat2 macam ni.. antara yang mengganggu perasaan saya ialah cinta .. lepas break up, hati hancur, sakitnya time tu, wow... first time rasa kan, sekarang dah tau rasa macam mana break up tu, diri ni jadi emo semacam, dah tu sekarang hati ni diri ni macam serik !! serik sangat, mungkin tu pengalaman manis dan pahit yg amat berharga dalam hidup ni.. :)

dalam tempoh tu, ada juga yang hadir dalam hidup ni, orang tu macam muncul nak redakan hati tapi, dia macam nak saya komited dengan dia, why should I?? macam ada udang di sebalik mee saja.. dalam tempoh saya ada problem dengan ex boyfriend saya yang agak parah bila kami sedang fight,saya agak geram juga sebab dia berlebih2, sepertinya saya ni kekasih dia .. itu yang saya rasa perasaan dan tingkah laku dia selama berkenalan dgn dia dari dulu lagi.. tapi saya buat don't know ja, sampai sekarang, saya masih layan dia sama macam saya layan kawan2 yang lain..

 tetibe dalam mase saya serabut nie,ade pulak ramai nombor yang x di kenali  naik . . bila d tanya mesti d jawab ambil number saya dari kawan, tanpa memberitahu saya dirinya siapa dan terus bertanyakan soalan yang remeh temeh, dan saya juga menjawab dengan sambil lewa dlm beberapa mesej, kemudiannya dia mengatakan saya sombong dan bla3.. urmm, mengorat ke dia ni ?? memang macam tu ke? bila orang buat don't know kemudiannya kamu mengutuk orang tu?? huhu.. dan dia tak sepatutnya expect semua perempuan kalau dibuatnya taktik macam tu, semua perempuan akan layan.. maybe itu bukan saya, kamu salah orang..

susah juga buat baik dengan orang, takut ada yang terusik hati..jahat, memang la, kita pun tak perasan kita buat salah ke dekat orang kan? buat baik pun berpada2.. berkawan biarlah jujur, xperlu berkawan kerana kelebihan seseorang itu.. berkawan semampu yang boleh.. pasal perasaan, saya belum bersedia untuk berkawan rapat dengan mana2 lelaki.. saya belum bersedia.. baiknya berkawan dengan semua, tak kita lelaki atau perempuan dan ada batas2nya yang perlu dijaga.. :) sangat takut pisang berbuah dua kali .. hikhihk3 .. btw, tadi pula ada short inbox message di facebook yang buatkan kepala ni berdenyut2 fikir.. tpi tak nak fikir about inbox tuhh .. Haishhhh serabut kepala hotak nie ..
pleasee help me kalau saya buat salah minta nasihatkan saya okehh. . saya tau saya banyak berubah lately ni.. as long as saya tau mana salah dan mana betul serta ada batas2 yang saya perlu jaga, saya akan pertahankan tu.. Insya'Allah.. lagipun start kami break kami still lagi rapat BUT saya tak leh terima awak dah sebab awak dah ade girlfriend lah ..

Alhamdulillah, kepala, minda saya dah kembali tenang lepas menaip entah apa2.. macam sesi kaunseling diri sendiri pula ni.. :) dan masih ini luahan rasa saya yg sedang meluahkan saja .. macam beban yang berat jadi ringan.. saya harap, jgn dikusutkan lagi hati saya yg masih kusut ni okehh . .

~ hikhihkhihkhihkk .. buat kamu wafi yang baca nie . saya mintak maaf nehh .. saya tahu mase saya tengah tulis nie kamu slalu chat in facebook .. saya bz sebab tulis bende-bende nilah .. :]

0 budak maen batu serembang: