JellyPages.com

April 22, 2011

titipan terakhir ..

" malam ini ku rasakan sama seperti malam-malam sebelum nie ..
rembulan mula menyepikan dirinya sama seperti aku
yang mula menyepikan diri lagi ..
bukan kemahuan ku dan bukan kehendak ku ..
di atas kegagalan cinta ini ..
ku turuti kehendak mu walaupun aku sedar
pahitnya akan aku rase nanti ..
perasaan ku ini usah kau peduli dan
biarkan aku duka di dalam tangisan rindu ku ini ..
aku kau tinggalkan kerana kesilapan mu ..
aku yang bersalah kerana kebahagiaan mu ..
aku yang merana 
kerana cinta ini duka dalam kerinduan ..
cinta mu hanya sandaran dan 
aku kau jadikan tempat persinggahan ..
sakitnya aty ku dan memang khilafku ..
menyintai mu tanpa ku sedari ..
duka akan menjelma dan ku turuti atas kehendak mu ..
walaupun aku yang terluka dan aku redha .. "


Coretan itu ku titipkan ketika kau mula melangkah pergi
meninggalkan aku sendirian ..
saat itu aku terkapai-kapai mencari jawapan ..
tapi aku terima pemergian mu dengan aty yang redha ..
ketika itu jua,aty ini di biarkan sepi sendirian ..
dan ketika itu jua,aty ini sedang membalut lukanya sendiri ..
tanpa meminta bantuan orang lain
namun ..
Adil kah andai kini kau muncul kembali ?
untuk apa pula kali ini ?
adakah untuk melukakan aty ku kali ke-2 ?
untuk menghancurkan kebahagiaan yg telah aku ciptakan tanpa mu ?
Untuk menyakiti aty ini semula ??
sebenarnya ape kemahuan mu kali ini ??

Cinta ?
ape yang kau fikir tentang cinta ?
hanya sekadar persinggahan ketika senang ?
dan kemudian kau tinggalkan ketika hadapi kesukaran hidup !
Adil kah itu ??
bukahnkan cinta yang tepatri itu untuk sehidup semati ?
susah senang kita bersama ..
suka suka kita harungi berdua .. 
jatuh bangunnya rela berkorban bersama .. bukankan itu ?
 Hati ini terluka kerana sikap mu itu ..
teramat pedih untuk menelan setiap kata2 dari bicara mu ..
tak semudah itu aku akan kembali pada mu ..
setelah semuanya kau lakukan pada ku ..
Dendam ??
ianya tiada dalam kamus idup ku untuk kamu ..
hanya iringan doa kesejahteraan untuk setiap insan yg ku sayangi ..
untuk insan yang aku cintai dan bukan nye dendam ..
segala duka yang tercipta telah aku biarkan ia berlalu pergi ..
tak kan aku menoleh kembali walaupun sesaat ..
aku redha dan aku tak seperti dulu lagi ..
tak mudah di pujuk dan tak mudah di rayu ..

No one is perfect !
tiade seorang pun manusia di muka bumi nie sempurna ..
melainkan Rasulullah S.A.W 
tapi jangan kerana itu kau jadikan ianya ..
ALASAN ..

Cinta yang ku damba adalah cinta Ilahi ..
setelah itu cinta dari seorang insan yg dapat menerima 
keburukan dan kelemahan diri aku ini ..
dan bukan kerana apa yang aku miliki sekarang ..
bukan jua untuk tempat persinggahan ketika senang hadir ..
tapi apa yang ku inginkan ialah ..
suka duka di harungi bersama-sama ..
tak kira ape jua sekali pun masalah yg melanda ..
dan bukan nye PENGECUT ..
mengharungi dugaan sendirian ..
melarikan diri dari masalah yg bakal d harungi bersama ..
takut meghadapi kemungkinan yang terjadi ..
jika begitu ..
Sampai Bila-Bila Pun Kau Akan Begitu !
bila perlu kau ade di sisi ..dan
bila tidak di perlukan .. kau biarkan berlalu pergi ..

Entahlah .. makin aku coretkan di sini ..
makin terasa dalam luka di aty ini ..
aku bahagia dengan keadaan aku sekarang ..
aku akan cuba hidup tanpa kau dan cuba smbunyikan kelukaan ini ..
segala nya telah menjadi sejarah ..
sejarah yang tak mungkin akan ku ulangi lagi ..
kerna janji ku pada orang yang aku sanjungi iaitu IBU ku sndri ..
tak mungkin aku ingkari lagi ..
terima kaseh untuk segalanya dan juga
terima kaseh untuk kesedaran yang telah melukakan aty ku ini ..
aku bersyukur ..
DAN ...

ku harap jangan lah pula engkau lakukan kesalahan ini ..
pada yang laen .. jangan kau sakiti aty mereka sama seperti kau sakiti
aty aku sebelum ari nie ..
memang aty aku maseh sayangkan mu ..
maseh mencintai mu tapi ..
aku tak nak terluka lagi ..
cuma gambar mu dapat meleraikan kerinduan yang
bercampur dengan darah luka ini .. 

salam terakhir dari aku _ fattin azzzam :)

0 budak maen batu serembang: