JellyPages.com

June 21, 2011

tak cukup cantik ker saya nie ??


hyee dah pukul 3.38pagi tapi aku still lagi tak dapat tidor.. dengan keadaan perut yang lapar nee memang payah lah aku nak tido wehh .. after aku baca wall seseorang tetibe aku dapat idea untuk buat entry niee .. memang entry nie napak boddoh jerr tapi maksud nyee mendalam buat pasangan couple okehh !! no Copypaste okehh . Commenct buleh lahh ;)


Girl: Hi !
Boy: Ummmm ... hi.. 
Girl: Saya sebenarnya dah lama nak bagi tahu awak sesuatu ...
Boy: Umm..apa dia?
Girl: Saya betul-betul suka dekat awak dan saya ....saya rasa ...saya dah jatuh cinta pada awak !!
Boy: err...OK..
Girl: Apa maksud awak dengan "OK"?
Boy: Saya tak sukalah awak macam niee ..
Girl: kenapa tidak? 

Boy: nantilah saya bagi tahu awak ..

Sejak dari tu, girl asyik tanya pada boy " Kenapa ?? " bila setiap kali die jumpa boy .. Tetapi boy asyik jawab jawapan yang sama jerr.." nanti lah saya bagi tahu awak.. " Sampai akhirnya ,girl tuhh fedup dengan boy ..

Girl: Saya penatlah dengan semua ni! bagi tahu jela saya kenapa awak tak suka saya?!
Boy: isShh ..kau ni betul-betul nak tahu kerr ??
Girl: yepp !!
Boy: ( tanpa menghiraukan perasaan girl .. lalu boy berkata ) Sebabnya kau tuhh tak cantik,jelik tau tak ?! miskin pulak tuhh ! Apa guna keluar dengan perempuan yang tak cantik macam kau niee pastuhh tak berharta pulak tuhh ?! no point lah okey !! buat memalukan aku jer tau tak klu bawak kau niee keluar ?!
Girl: Tapi ...saya...
Boy: Ishh ..dah lahh wehhh !! tinggalkan aku sendirian boleh tak ?!

Boy terus beredar dan girl tuhh terduduk menangis sendirian ... Dia betul-betul kecewa dengan perkataan yang keluar dari mulut boy tadi terhadap dia.. Kemudian telefon dia berbunyi ..

Girl: Hello ??
Mama: Sweetheart ?? Mama nak awak balik rumah sekarang.. Sekejap lagi mama habis kerja mama terus balik rumah okay sygs ...
Girl: Alright Maa ..
Mama: I love you ..
Girl: I love you too, Maa !!

Selepas itu , girl tuhh terus balik rumah dan sampai jerr dekat rumah , dia terus ker bilik air dan lihat wajahnya d cermin bilik air tuhh lalu berkata ... 

Girl: Aku tak cukup cantik ker ..... ??

Kemudian , girl tuhh teruskan kerja dia , dia dah tahu apa yang patut dia buat... 2 jam kemudian , Mama girl sampai rumah dan dengar bunyi air dari bilik mandi... Mama girl terus naik ker tingkat atas dan alangkah terkejutnye apabila melihat sepanjang hall dah basah dengan air yang datang dari bilik girl tuhh ... 

Mama: Honey ? Okay tak ni??

Mama girl rasa tak sedap hati terus buka pintu bilik girl dan dia sungguh terkejut.. Air mencurah-curah atas lantai dan air tuhh berwarna MERAH akibat bercampurkan darah !!  Mama girl terus masuk ke dalam dan dia menjerit ketakutan... Disitu dia terlihat anak gadis kesayangannya sedang terbaring lesu d penuhi darah akibat torehan pisau d seluruh muka.. Mama girl bergerak ker belakang dan ingin bergegas untuk menghubungi polis tetapi dia terpandang sesuatu d cermin ...Dan terdapat satu tulisan yang d tulis dengan darah .. walaupun tulisan tuhh tak berapa jelas tapi ibu girl tuhh still maseh dapat baca tulisan tuhh ...

" Boy.... adakah saya dah cukup cantik sekarang ?? "

_________________THE END________________


Kecantikan mahupun kekayaan bukanlah kunci untuk mengawal sesebuah perhubungan dan lebih penting adalah hati ... semua tuhh dok penting okehh saeng ambe wehh !! buat apa klu ada rupa ada harta tapi dalam tak cantik rohani dalaman tak kaya dengan budi bahasa ... 

Bak kata omputeh lahh wahai sahabat ambee " Dont judge a book by it's cover " so,jangan lah nilai seseorang tuhh berdasarkan kecantikan luaran semata-mata tetapi nilai & ambil kena ambek kira dulu lahh hati budi , kecantikan dalaman serta peribadi dia semua tuhh lahh ...Lagi-lagi pada akhir zaman ini,pilihan kita seharusnya pilihan yang tepat .. Bagaimana contoh pilihan yang tepat ?? pastinya si dia yang menjanjikan kebahagiaan dunia & akhirat bersama-2 dengan kamu :)

And even kita di'reject' oleh seseorang yang kita cinta sekalipun janganlah sampai rosakkan diri sendiri tauu ...berdosa hukumnya kalau kita zalimi diri sendiri tau sahabat ..teruskanlah kehidupan dan mungkin esok akan hadir seseorang yang lebih baik untuk kita... Allah S.W.T lebih mengetahui kerna dia yang mencipta kita semua-Nya dan hanya Dia yang tahu apa yang terbaek untuk hamba ciptaan-Nye niee semua =)

p/s : Alhmdulillah Allah telah kurnia kan awak pada saya walaupun awak sendiri tahu yang diri saya nie serba kekurangan .. mekasehh awak . saya sentiasa sayang awak selamanyee ;)

0 budak maen batu serembang: